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Percutaneous triangular stabilization of type 3 and type 4 fragility fractures of the pelvis usually leads to fracture healing despite high revision rates

Authors :
Spalteholz, M
Gulow, J
Spalteholz, M
Gulow, J
Source :
GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 9; DOC05 /20201216/
Publication Year :
2020

Abstract

This is a monocentric, retrospective study to analyze radiological findings as well as perioperative and postoperative complications in patients who underwent percutaneous triangular stabilization of type 3 and type 4 fragility fractures of the pelvis. From August 2017 to December 2018, 20 patients were treated surgically. Thirteen patients (65%) were followed-up and received a CT scan of the pelvis after an average time of 14.8 months. A total of 5 patients (38%) had to undergo revision surgery, 2 patients (15%) immediately, 3 patients (23%) in the interval. In 84.6% no fracture line was visible in the sacrum. Fracture healing of the anterior pelvic ring was observed in all cases. Our results show that percutaneous triangular stabilization of type 3 and type 4 fragility fractures of the pelvis usually leads to fracture healing. Radiological signs of loosening were observed in 62%, an implant removal due to symptomatic loosening was necessary in 23%.<br />Es handelt sich um eine monozentrische retrospektive Kohortenstudie, in der radiologische Parameter sowie perioperative und postoperative Komplikationen bei Patienten analysiert wurden, die aufgrund einer Fragilitätsfraktur des Beckens vom Typ FFP 3c und FFP 4b mittels perkutaner triangulärer Stabilisierung versorgt wurden. Insgesamt wurden von August 2017 bis Dezember 2018 20 Patienten mit FFP 3- und FFP 4-Frakturen operativ versorgt. 13 Patienten (65%) konnten nachuntersucht werden und erhielten durchschnittlich nach 14,8 Monaten eine Becken-CT. Insgesamt erfolgte bei 5 Patienten (38%) eine operative Revision, bei 2 Patienten (15%) während des initialen stationären Aufenthaltes, bei 3 Patienten (23%) im Intervall. Bei 84,6% der nachuntersuchten Patienten war im Sakrum keine Frakturlinie mehr sichtbar, eine knöcherne Konsolidierung des vorderen Beckenrings war bei allen Frakturen zu verzeichnen. Die Ergebnisse dieser Untersuchung zeigen, dass durch die perkutane trianguläre Stabilisierung eine Frakturheilung erreicht wird. Bei 62% konnten radiologische Lockerungszeichen festgestellt werden, eine Metallentfernung bei symptomatischer Lockerung erfolgte bei 3 Patienten (23%).

Details

Database :
OAIster
Journal :
GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 9; DOC05 /20201216/
Notes :
GMS Interdisciplinary Plastic and Reconstructive Surgery DGPW; VOL: 9; DOC05 /20201216, English
Publication Type :
Electronic Resource
Accession number :
edsoai.on1266387137
Document Type :
Electronic Resource