Back to Search
Start Over
Longitudinal Doppler Assessments in Late Preterm Fetal Growth Restriction
- Source :
- Ultraschall in der Medizin, 44(1), 56-67. GEORG THIEME VERLAG KG, Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany. Georg Thieme Verlag, Mylrea-Foley, B, Wolf, H, Stampalija, T, Lees, C, Arabin, B, Berger, A, Bergman, E, Bhide, A, Bilardo, C M, Breeze, A C, Brodszki, J, Calda, P, Cetin, I, Cesari, E, Derks, J, Ebbing, C, Ferrazzi, E, Ganzevoort, W, Frusca, T, Gordijn, S J, Gyselaers, W, Hecher, K, Klaritsch, P, Krofta, L, Lindgren, P, Lobmaier, S M, Marlow, N, Maruotti, G M, Mecacci, F, Myklestad, K, Napolitano, R, Prefumo, F, Raio, L, Richter, J, Sande, R K, Thornton, J, Valensise, H, Visser, G H A & Wee, L 2021, ' Longitudinal Doppler Assessments in Late Preterm Fetal Growth Restriction ', Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany : 1980) . https://doi.org/10.1055/a-1511-8293, Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany : 1980). Georg Thieme Verlag
- Publication Year :
- 2023
-
Abstract
- To assess the longitudinal variation of the ratio of umbilical and cerebral artery pulsatility index (UCR) in late preterm fetal growth restriction (FGR). A prospective European multicenter observational study included women with a singleton pregnancy, 32 856 women had 2770 measurements; 696 (81 %) had more than one measurement (median 3 (IQR 2-4). At inclusion, 63 (7 %) a UCR ≥ 0.9. These delivered earlier and had a lower birth weight and higher incidence of adverse outcome (30 % vs. 9 %, relative risk 3.2; 95 %CI 2.1-5.0) than women with a normal UCR at inclusion. Repeated measurements after an abnormal UCR at inclusion were abnormal again in 67 % (95 %CI 55-80), but after a normal UCR the chance of finding an abnormal UCR was 6 % (95 %CI 5-7 %). The risk of composite adverse outcome was similar using the first or subsequent UCR values. An abnormal UCR is likely to be abnormal again at a later measurement, while after a normal UCR the chance of an abnormal UCR is 5-7 % when repeated weekly. Repeated measurements do not predict outcome better than the first measurement, most likely due to the most compromised fetuses being delivered after an abnormal UCR.ZIEL: Beurteilung der longitudinalen Variation der umbilikozerebralen Ratio (UCR) der Pulsatilitätsindizes bei später fetaler Wachstumsrestriktion (FGR). Eine prospektive europäische multizentrische Beobachtungsstudie schloss Frauen mit Einlingsschwangerschaft (32 856 Frauen hatten 2770 Messungen; 696 (81 %) hatten mehr als eine Messung (Median 3, IQR 2–4). Bei Einschluss hatten 63 (7 %) eine UCR ≥ 0,9. Diese entbanden früher und hatten ein niedrigeres Geburtsgewicht und eine höhere Inzidenz für einen unerwünschten Outcome (30 % vs. 9 %, relatives Risiko 3,2; 95 %-KI 2,1–5,0) im Vergleich zu Frauen mit normaler UCR bei Einschluss. Wiederholte Messungen nach abnormaler UCR bei Einschluss waren in 67 % (95 %-KI 55–80) erneut abnormal, aber nach einer normalen UCR betrug die Wahrscheinlichkeit, eine abnormale UCR zu finden, 6 % (95 %-KI 5–7 %). Das Risiko für einen kombinierten unerwünschten Outcome war ähnlich, wenn man den ersten oder den nachfolgenden UCR-Wert verwendete. Eine abnormale UCR ist wahrscheinlich bei einer späteren Messung wieder abnormal, während nach einer normalen UCR die Wahrscheinlichkeit einer abnormalen UCR bei wöchentlicher Wiederholung 5–7 % beträgt. Wiederholte Messungen sagen das Ergebnis nicht besser voraus als die erste Messung, was höchstwahrscheinlich darauf zurückzuführen ist, dass die am stärksten gefährdeten Föten nach einer abnormalen UCR entbunden werden.
- Subjects :
- Fetus
Percentile
medicine.medical_specialty
middle cerebral artery
adverse outcome
business.industry
Obstetrics
Incidence (epidemiology)
Birth weight
Doppler
brain sparing
late fetal growth restriction
Relative risk
medicine.artery
Middle cerebral artery
Fetal growth
Late preterm
Medicine
Radiology, Nuclear Medicine and imaging
610 Medicine & health
business
Subjects
Details
- Language :
- English
- ISSN :
- 01724614
- Database :
- OpenAIRE
- Journal :
- Ultraschall in der Medizin, 44(1), 56-67. GEORG THIEME VERLAG KG, Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany. Georg Thieme Verlag, Mylrea-Foley, B, Wolf, H, Stampalija, T, Lees, C, Arabin, B, Berger, A, Bergman, E, Bhide, A, Bilardo, C M, Breeze, A C, Brodszki, J, Calda, P, Cetin, I, Cesari, E, Derks, J, Ebbing, C, Ferrazzi, E, Ganzevoort, W, Frusca, T, Gordijn, S J, Gyselaers, W, Hecher, K, Klaritsch, P, Krofta, L, Lindgren, P, Lobmaier, S M, Marlow, N, Maruotti, G M, Mecacci, F, Myklestad, K, Napolitano, R, Prefumo, F, Raio, L, Richter, J, Sande, R K, Thornton, J, Valensise, H, Visser, G H A & Wee, L 2021, ' Longitudinal Doppler Assessments in Late Preterm Fetal Growth Restriction ', Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany : 1980) . https://doi.org/10.1055/a-1511-8293, Ultraschall in der Medizin (Stuttgart, Germany : 1980). Georg Thieme Verlag
- Accession number :
- edsair.doi.dedup.....dfa1270ecba0fd18c3f9bec371700304