4 results on '"Thomas Walter Georgi"'
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2. Prognostic value of baseline and early response FDG-PET/CT in patients with refractory and relapsed aggressive B-cell lymphoma undergoing CAR-T cell therapy
- Author
-
Thomas Walter Georgi, Lars Kurch, Georg-Nikolaus Franke, Madlen Jentzsch, Sebastian Schwind, Carmen Perez-Fernandez, Naima Petermann, Maximilian Merz, Klaus Metzeler, Gudrun Borte, Sandra Hoffmann, Marco Herling, Timm Denecke, Regine Kluge, Osama Sabri, Uwe Platzbecker, and Vladan Vučinić
- Subjects
Cancer Research ,Oncology ,General Medicine - Abstract
Purpose Chimeric antigen receptor (CAR)-T cells are a viable treatment option for patients with relapsed or refractory (r/r) aggressive B-cell lymphomas. The prognosis of patients who relapse after CAR-T cell treatment is dismal and factors predicting outcomes need to be identified. Our aim was to assess the value of FDG-PET/CT in terms of predicting patient outcomes. Methods Twenty-two patients with r/r B-cell lymphoma who received CAR-T cell treatment with tisagenlecleucel (n = 17) or axicabtagene ciloleucel (n = 5) underwent quantitative FDG-PET/CT before (PET-0) and 1 month after infusion of CAR-T cells (PET-1). PET-1 was classified as complete metabolic response (CMR, Deauville score 1–3) or non-CMR (Deauville score 4–5). Results At the time of PET-1, 12/22 (55%) patients showed CMR, ten (45%) patients non-CMR. 7/12 (58%) CMR patients relapsed after a median of 223 days, three of them (25%) died. 9/10 (90%) non-CMR patients developed relapse or progressive disease after a median of 91 days, eight of them (80%) died. CMR patients demonstrated a significantly lower median total metabolic tumor volume (TMTV) in PET-0 (1 ml) than non-CMR patients (225 ml). Conclusion Our results confirm the prognostic value of PET-1. 42% of all CMR patients are still in remission 1 year after CAR T-cell treatment. 90% of the non-CMR patients relapsed, indicating the need for early intervention. Higher TMTV before CAR-T cell infusion was associated with lower chances of CMR.
- Published
- 2023
3. Lymphomerkrankungen im Kindes- und Jugendalter
- Author
-
Thomas Walter Georgi, Ina Sorge, and Franz Wolfgang Hirsch
- Subjects
business.industry ,medicine.disease ,Pediatric cancer ,030218 nuclear medicine & medical imaging ,Lymphoma ,03 medical and health sciences ,0302 clinical medicine ,030220 oncology & carcinogenesis ,medicine ,Hodgkin lymphoma ,Radiology, Nuclear Medicine and imaging ,Neoplasm staging ,Nuclear medicine ,business ,Neuroradiology - Abstract
Lymphomerkrankungen sind im Kindesalter die dritthaufigste Neoplasie. Die Erkennung, das exakte Staging und Restaging sind wichtig fur alle Radiologen, die mit der Diagnostik von Kindern befasst sind. Magnetresonanztomographie (MRT), Positronen-Emissions-Tomographie/Computertomographie (PET/CT), CT, Ultraschall, Rontgen. Die Ganzkorperbildgebung (MRT und PET/MRT bzw. PET/CT) spielt in der Diagnostik und fur die Therapieauswahl eine zentrale Rolle beim Hodgkin-Lymphom. Insbesondere die Hybridbildgebung mittels 18F‑FDG-PET erweist sich dabei als leistungsfahige Methode im Staging und Restaging. Die Standardisierung der Bildgebung und der Einschluss in Therapieoptimierungsstudien (z. B. im Rahmen der EuroNet-PHL-C2-Studie) verbessert die Diagnostik und vermindert gleichzeitig die therapiebedingten Nebenwirkungen. Beim Hodgkin-Lymphom (HD) sind Abweichungen vom vorgegebenen Diagnostikprozedere zu vermeiden. Beim klinisch sehr heterogenen Non-Hodgkin-Lymphom (NHL) sollte dagegen die Diagnostik dem aktuellen klinischen Zustand des Kindes angepasst werden. Die Rolle der Interims-PET beim NHL ist derzeit noch Gegenstand klinischer Diskussionen.
- Published
- 2021
4. [Lymphoma in children and adolescents]
- Author
-
Ina, Sorge, Thomas Walter, Georgi, and Franz Wolfgang, Hirsch
- Subjects
Adolescent ,Lymphoma ,Fluorodeoxyglucose F18 ,Positron Emission Tomography Computed Tomography ,Positron-Emission Tomography ,Humans ,Whole Body Imaging ,Radiopharmaceuticals ,Child ,Neoplasm Staging - Abstract
Lymphoma is the third most common neoplasm in children. Detection, accurate staging, and restaging are important for all radiologists involved in the diagnosis of children.Magnetic resonance imaging (MRI), positron emission tomography/computed tomography (PET/CT), CT, ultrasound, X‑ray.Whole-body imaging (MRI and PET-MRI or PET-CT) play a key role in diagnostics and for therapy selection in Hodgkin lymphoma.In particular, hybrid imaging usingStandardization of imaging and inclusion in therapy studies (e.g. within the framework of the EuroNet-PHL-C2 study) improves diagnostics and simultaneously reduces therapy-related side effects.In Hodgkin lymphoma, deviations from the prescribed diagnostic procedure should be avoided. In clinically very heterogeneous non-Hodgkin lymphoma (NHL), on the other hand, the diagnostic procedure should be adapted to the actual clinical condition of the child. The role of interim PET in NHL is currently still the subject of clinical discussion.KLINISCHES/METHODISCHES PROBLEM: Lymphomerkrankungen sind im Kindesalter die dritthäufigste Neoplasie. Die Erkennung, das exakte Staging und Restaging sind wichtig für alle Radiologen, die mit der Diagnostik von Kindern befasst sind.Magnetresonanztomographie (MRT), Positronen-Emissions-Tomographie/Computertomographie (PET/CT), CT, Ultraschall, Röntgen.Die Ganzkörperbildgebung (MRT und PET/MRT bzw. PET/CT) spielt in der Diagnostik und für die Therapieauswahl eine zentrale Rolle beim Hodgkin-Lymphom. LEISTUNGSFäHIGKEIT: Insbesondere die Hybridbildgebung mittels Die Standardisierung der Bildgebung und der Einschluss in Therapieoptimierungsstudien (z. B. im Rahmen der EuroNet-PHL-C2-Studie) verbessert die Diagnostik und vermindert gleichzeitig die therapiebedingten Nebenwirkungen. EMPFEHLUNG FüR DIE PRAXIS: Beim Hodgkin-Lymphom (HD) sind Abweichungen vom vorgegebenen Diagnostikprozedere zu vermeiden. Beim klinisch sehr heterogenen Non-Hodgkin-Lymphom (NHL) sollte dagegen die Diagnostik dem aktuellen klinischen Zustand des Kindes angepasst werden. Die Rolle der Interims-PET beim NHL ist derzeit noch Gegenstand klinischer Diskussionen.
- Published
- 2021
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