6 results on '"Christian Schewe"'
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2. [Noise Reduction on the ICU]
- Author
-
Nils-Ulrich, Theuerkauf, Christian, Putensen, and Jens-Christian, Schewe
- Subjects
Sleep Wake Disorders ,Intensive Care Units ,Critical Care ,Delirium ,Humans ,Noise - Abstract
Noise pollution in the intensive care unit is not only an omnipresent but also a considerable problem, both for patients and healthcare staff. There are a number of significant sources of noise that are at least partially responsible for the frequent and serious sleep disorders of intensive care unit patients. This has a negative impact on the recovery of intensive care patients and favours the occurrence of delirium, which can be associated with increased overall mortality. This article provides a summary of the current evidence on the occurrence of noise-associated consequences and possible options for reducing noise exposure in the intensive care unit and offers perspectives for improving treatment of intensive care patients.Die Lärmbelastung auf der Intensivstation ist ein allgegenwärtiges, erhebliches Problem für Patienten und Personal. Viele maßgebliche Lärmquellen sind mitverantwortlich für die häufigen Schlafstörungen der Patienten, die das Auftreten eines Delirs begünstigen. Der Beitrag fasst die aktuelle Evidenz zur Entstehung lärmassoziierter Auswirkungen zusammen und zeigt Optionen zur Lärmreduktion und Verbesserung der Therapie von Intensivpatienten auf.
- Published
- 2022
3. [Update Resuscitation - In-hospital Cardiac Arrest]
- Author
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Stephan, Seewald, Jens-Christian, Schewe, Stefan, Lenkeit, Tanja, Jantzen, and Berthold, Bein
- Subjects
Emergency Medical Services ,Resuscitation ,Humans ,Emergency Service, Hospital ,Cardiopulmonary Resuscitation ,Hospitals ,Heart Arrest - Abstract
The structure of emergency care is a key element for patients' safety in hospital. Early warning scores and the implementation of medical emergency teams (MET) can help to detect deteriorating patients early and prevent unexpected deaths. This article summarizes essential elements of a modern emergency management in hospitals.Das innerklinische Notfallmanagement ist ein zentraler Baustein für die Patientensicherheit im Krankenhaus. Durch Frühwarnsysteme und die Etablierung Medizinischer Einsatzteams (MET) können sich verschlechternde Patienten frühzeitig erkannt und vermeidbare Todesfälle verhindert werden. Dieser Beitrag stellt wesentliche Elemente eines modernen innerklinischen Notfallmanagements dar.
- Published
- 2020
4. Medizinische Einsatzteams : Prävention und optimierte Versorgung innerklinischer Notfälle, Scoringsysteme, Fallbeispiele
- Author
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Thea Koch, Axel R. Heller, Jens-Christian Schewe, Thea Koch, Axel R. Heller, and Jens-Christian Schewe
- Subjects
- Hospitals--Emergency services--Germany
- Abstract
Das erste deutschsprachige Werk zum Thema liefert praxisbezogenes Expertenwissen rund um die Implementierung und Bedeutung von medizinischen Einsatzteams in Krankenhäusern. Es wendet sich an Ärzte und Pflegekräfte aller Fachdisziplinen mit besonderem Bezug zum innerklinischen Notfallmanagement ebenso wie an Krankenhausleitungen. Dargestellt werden Ziele und Möglichkeiten von Medizinischen Einsatzteams sowie strukturelle und personelle Voraussetzungen, wie Schulung des Personals und Teams, juristische Aspekte, Kommunikation und Ethik am Lebensende. Besonders praxisrelevant: Fallbeispiele häufiger Notfallsituationen, systematisch dargestellt nach Symptomen, Alarmierungsgrund, Eintreffen des MET, Diagnostik, Maßnahmen, Verlauf, Outcome sowie Besonderheiten und Auswertung.
- Published
- 2019
5. [Implementation of Medical Emergency Teams to Improve Perioperative Patient Safety. Who? When? How?]
- Author
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Jens-Christian, Schewe, Stefan, Lenkeit, Janina, Ganser, Axel R, Heller, and Thea, Koch
- Subjects
Emergency Medical Services ,Germany ,Humans ,Patient Safety ,Emergency Service, Hospital ,Heart Arrest - Abstract
In contrast to prehospital emergency medicine, there are no comparable established structures or statutory requirements for structural and procedural organisation, or qualification of personnel and equipment for in-hospital emergency care in Germany. However, in perioperative patients, unexpected complications are fairly common on regular wards. Often, even hours before a possible critical event, warning signs of deterioration are present, which too often go unnoticed. Subsequently, potentially avoidable serious complications or cardiac arrest may occur. The establishment of so-called medical emergency teams (MET) serves to improve the emergency care organisation of the hospital and helps to avoid in-hospital cardiac arrest. The MET is alerted at an early stage of deterioration and uses a preventive therapy approach for pathophysiological deviations of the vital signs. This preventative approach can help to avoid in-hospital cardiac arrest and unplanned admission to an intensive care unit and thus contribute to increase perioperative patient safety.Im Gegensatz zur präklinischen Notfallmedizin existieren in Deutschland bis heute keine vergleichbaren fest etablierten Strukturen oder gesetzliche Vorgaben zur Aufbau- und Ablauforganisation sowie Personalqualifikation und Ausstattung der innerklinischen Notfallversorgung. Bei perioperativen Patienten treten unerwartete Komplikationen auf Normalstation jedoch relativ häufig auf. Oft sind bereits Stunden vor einem möglichen kritischen Ereignis Warnzeichen für eine Verschlechterung zu erkennen, wobei diese zu oft unbemerkt bleiben und es im Verlauf zu vermeidbaren schwerwiegenden Komplikationen oder Herz-Kreislauf-Stillständen kommen kann. Zur Verbesserung der innerklinischen Versorgungsstruktur und zur Vermeidung von innerklinischen Herz-Kreislauf-Stillständen dient die Etablierung sog. medizinischer Einsatzteams (engl. medical emergency teams). Dieser werden im Sinne eines präventiven Therapieansatzes bei erkennbaren Abweichungen der Vitalparameter frühzeitig alarmiert. Durch diesen präventiven Therapieansatz können innerklinische Kreislaufstillstände und ungeplante Aufnahmen auf eine Intensivstation vermieden und die perioperative Patientensicherheit erhöht werden.
- Published
- 2018
6. [Transport with ongoing cardiopulmonary resuscitation - when does is it make sense?]
- Author
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Christian Jens, Diepenseifen, Ulrich, Heister, and Jens-Christian, Schewe
- Subjects
Transportation of Patients ,Germany ,Humans ,Prognosis ,Cardiopulmonary Resuscitation ,Heart Arrest - Abstract
The currently valid guidelines for resuscitation of the European Resuscitation Council (ERC) do not give any unambiguous recommendations for "transport with ongoing cardiopulmonary resuscitation". Furthermore, up to now there are no generally accepted criteria for terminating cardiopulmonary resuscitation, apart from certain signs of death. In spite of the generally poor outcome of patients being transported with ongoing cardiopulmonary resuscitation, there are a number of positive case reports and undisputable indications (e.g., in cases with a potentially reversible cause of cardiac arrest). The increase observed over the past few years in the number of patients being transported under cardiopulmonary resuscitation has as yet not been reflected in an improved prognosis for these patients. The use of mechanical chest compression devices with a better quality of chest compression, also under transport conditions, may have an influence on the number transports but this has not yet been evaluated sufficiently with regard to patient outcome. However, the decision to transport a patient resides with the responsible emergency physician who has to evaluate the prognosis for the patient on an individual basis.
- Published
- 2011
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