1. Valgus instability of the elbow: acute and chronic form
- Author
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Filip R. Hendrikx, Ann-Maria Byrne, Laurent Willemot, and Roger P. van Riet
- Subjects
medicine.medical_specialty ,Gelenkinstabilität ,Elbow ,Review ,03 medical and health sciences ,0302 clinical medicine ,Physical medicine and rehabilitation ,Direct repair ,Medicine and Health Sciences ,medicine ,Chirurgische Rekonstruktion ,Orthopedics and Sports Medicine ,Sportler ,030222 orthopedics ,Medial collateral ligament ,Ligaments ,biology ,business.industry ,030229 sport sciences ,biology.organism_classification ,musculoskeletal system ,Conservative treatment ,body regions ,Ligamente ,Valgus ,medicine.anatomical_structure ,Athletes ,Orthopedic surgery ,Ellenbogen ,Ligament ,Reconstructive surgery ,Surgery ,Human medicine ,business ,human activities ,Throwing ,Joint instability - Abstract
There has been an increase in thrower-specific elbow injuries in recent years. High valgus stresses during the late cocking and acceleration phases of throwing need to be compensated by the flexor pronator muscles as these can exceed the tensile strength of the medial collateral ligament complex. Prevention of injuries is the priority, with a focus on strengthening, reducing throwing frequency, decreasing force, and promoting a technique. The spectrum of thrower injuries ranges from a simple sprain to complete failure of the valgus stabilizing factors. The medial collateral ligament can stretch, leading to posteromedial impingement and radiocapitellar compression forces. This in turn can result in arthrosis and the formation of osteophytes. Ligament failure may eventually occur, making it impossible for the athlete to continue their throwing activities. The outcome of conservative treatment with strengthening, improvement of technique, and relative rest is often disappointing. Direct repair may no longer be possible in these acute-on-chronic injuries and a reconstruction with a tendon graft may be necessary.In den letzten Jahren gab es einen Anstieg wurfspezifischer Ellenbogenläsionen. Eine hohe Valgusbelastung während der späten Anspannungs- und Beschleunigungsphasen des Werfens muss durch die Flexoren und Pronatoren ausgeglichen werden, da diese die Zugkraft des medialen kollateralen Bandkomplexes übersteigen können. Der Prävention von Verletzungen wird der Vorzug gegeben, dabei liegt ein Fokus auf der Stärkung, der Verminderung der Wurfhäufigkeit, der Verminderung des Krafteinsatzes und einer ausgefeilten Technik. Werferverletzungen umfassen ein Spektrum von Verletzungen von einer einfachen Zerrung bis zum vollständigen Ausfall der valgusstabilisierenden Faktoren. Das mediale kollaterale Band kann gedehnt werden, was zu einem posteromedialen Impingement und Kompressionskräften zwischen dem Radius und dem Capitulum humeri führt. Dies kann in einer Arthrose und der Bildung von Osteophyten enden. Das Ligament kann schließlich reißen, was es für den Sportler unmöglich macht, seine Wurfsportart weiter auszuführen. Das Ergebnis der konservativen Therapie mit Stärkung, Verbesserung der Technik und relativer Ruhe ist oftmals enttäuschend. Eine direkte Rekonstruktion ist bei diesen chronischen Verletzungen mit akuter Phase ggf. nicht mehr möglich, und u. U. bedarf es einer Rekonstruktion mit einem Sehnenimplantat.
- Published
- 2018