1. Engineering, feasibility, and safety of force-controlled oropharyngeal swabs with a 3D-printed feedback system FCCSS (force controlled COVID-19 swab study) - a preliminary study
- Author
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Melcher, P, Metzner, F, Schleifenbaum, S, Wendler, T, Rahden, P, Pietsch, C, Hepp, P, Henkelmann, R, Melcher, P, Metzner, F, Schleifenbaum, S, Wendler, T, Rahden, P, Pietsch, C, Hepp, P, and Henkelmann, R
- Abstract
Errors in laboratory diagnostics of viral infections primarily occur during the preanalytical phase, which is especially observed in sample collection. Hitherto, no efforts have been made to optimize oropharyngeal smears. An accurate method to analyze the necessary conditions for a valid oropharyngeal smear test is required, especially to avoid false negative results, which can lead to promotion of the spread of viruses such as SARS-CoV-2.In this study, a maximum-force failure analysis was performed on a swab, and the highest tolerable force was then measured on 20 healthy volunteers to obtain the dimensions of the possible force to be applied on a swab. Subsequently, a device which can validate and reproducibly indicate this force during swab collection was developed. The study demonstrated that swabs generally fail at a maximum force of 5 N. Furthermore, an average force of 2.4±1.0 N was observed for the 20 volunteers. Lastly, this study described the development of a device which presents the selected force with a mean accuracy of 0.05 N (Force applied by Device 1: 0.46±0.05 N, Device 2: 1.55±0.11 N, Device 3: 2.57±0.18 N) and provides feedback via haptic and acoustic clicks as well as with a visual indicator. In the future, the swab will be analyzed for the presence of viral pathogens to determine its diagnostic performance corresponding to the force (German Clinical Trials Register Number 00024455)., Fehler in der Labordiagnostik von Virusinfektionen treten vor allem in der präanalytischen Phase auf, was insbesondere bei der Probennahme zu beobachten ist. Bisher wurden keine Anstrengungen unternommen, um Oropharyngealabstriche zu optimieren. Eine genaue Methode zur Analyse der notwendigen Bedingungen für einen validen Oropharyngealabstrich ist daher erforderlich, insbesondere um falsch negative Ergebnisse zu vermeiden, die zur Förderung der Verbreitung von Viren wie SARS-CoV-2 führen können.In dieser Studie wird eine Analyse der maximalen Kraft durchgeführt, die während eines oropharyngealen Abstrichs angewendet werden kann und die die maximale Versagenskraft eines üblichen Abstrichs bestimmt. Anschließend wird ein Gerät evaluiert, das diese Kraft während der Abstrichentnahme validieren und reproduzierbar anzeigen kann. Die Studie zeigt, dass der untersuchte Abstrichtupfer bei einer maximalen Kraft von 5 N versagt. Außerdem wurde bei den 20 Probanden eine durchschnittliche tolerierte Kraft von 2,4±1,0 N festgestellt. Schließlich wird in dieser Studie die Entwicklung eines Geräts beschrieben, das die gewählte Kraft mit einer mittleren Genauigkeit von 0,05 N anzeigt (von Gerät 1 aufgebrachte Kraft: 0,46±0,05 N, Gerät 2: 1,55±0,11 N, Gerät 3: 2,57±0,18 N) und eine Rückmeldung über haptische und akustische Signale sowie eine visuelle Anzeige liefert. In Zukunft soll der Tupfer auf virale Erreger untersucht werden, um seine diagnostische Leistung entsprechend der Kraft zu bestimmen (Deutsches Register für klinische Studien, 00024455).
- Published
- 2024